mgr Beata Zawadzka
Godziny pracy psychologa
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek |
8.30-9.30 | 8.30-9.00 | 8.30-12.30 | 8.30-10.30 |
12.00-12.30 | _________ | ________ | _________ |
Dodatkowo konsultacje dla rodziców:
Czwartek 15.30-16.30
KIM JEST PSYCHOLOG PRZEDSZKOLNY?
Psycholog w przedszkolu zajmuje się przede wszystkim rozpoznawaniem i analizowaniem przyczyn niepowodzeń i trudności dzieci i ich rodzin.
Zadaniem psychologa przedszkolnego jest przede wszystkim:
- prowadzenie obserwacji dzieci w trakcie codziennego funkcjonowania w przedszkolu oraz wsparcie w chwili doświadczania przez nie trudności;
- działania diagnostyczne: rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci;
- budowanie kontaktu z dziećmi, który zapewni im poczucie bezpieczeństwa
i zrozumienia; - udzielanie pomocy psychologicznej dzieciom na terenie przedszkola – prowadzenie zajęć indywidualnych oraz zajęć grupowych;
- współpraca z rodzicami, wychowawcami i najbliższym otoczeniem dziecka;
- prowadzenie indywidualnych konsultacji z rodzicami;
- kierowanie rodziców dzieci do specjalistycznych placówek, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w przypadku zidentyfikowania potrzeby diagnozy dziecka.
Psycholog oferuje wsparcie w sytuacjach:
- trudności wychowawczych (m.in. porady wychowawcze, strategie wzmacniania i wygaszania zachowań niepożądanych, nadużywanie urządzeń mobilnych);
- sytuacje kryzysowe (m.in. przemoc, żałoba, rozwód, wydarzenia traumatyczne);
- zaburzeń zachowania (m.in. agresja, zachowania opozycyjno- buntownicze);
- zaburzeń lękowych (m.in. nadmierne wycofanie, przedłużające się trudności adaptacyjne);
- zaburzeń emocjonalnych i społecznych (m.in. deficyt umiejętności społecznych);
- innych sytuacjach trudnych dla dziecka i całego systemu rodzinnego.
Zajęcia z psychologiem w przedszkolu
Psycholog prowadzi zajęcia z dziećmi objętymi pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie indywidualnej lub grupowej. W zależności od zidentyfikowanej przyczyny, zajęcia mogą być ukierunkowane na rozwój funkcji poznawczych dziecka (doskonalenie uwagi i koncentracji, rozwijanie mowy, percepcji, pamięci czy myślenia) bądź na rozwijaniu kompetencji emocjonalno-społecznych. Wspieranie dziecka w rozpoznawaniu emocji własnych i innych osób, identyfikowaniu przyczyn własnych stanów emocjonalnych, rozwijaniu samoregulacji emocjonalnej czy nawiązywaniu pozytywnych relacji rówieśniczych.