Psycholog przedszkolny



 

mgr Beata Zawadzka

Godziny pracy psychologa

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek
8.30-9.30 8.30-9.00 8.30-12.30 8.30-10.30
12.00-12.30 _________ ________ _________

Dodatkowo konsultacje dla rodziców:

Czwartek 15.30-16.30

KIM JEST PSYCHOLOG PRZEDSZKOLNY?

 Psycholog w przedszkolu zajmuje się przede wszystkim rozpoznawaniem i analizowaniem przyczyn niepowodzeń i trudności dzieci i ich rodzin.

 

Zadaniem psychologa przedszkolnego jest przede wszystkim:

  • prowadzenie obserwacji dzieci w trakcie codziennego funkcjonowania w przedszkolu oraz wsparcie w chwili doświadczania przez nie trudności;
  • działania diagnostyczne: rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci;
  • budowanie kontaktu z dziećmi, który zapewni im poczucie bezpieczeństwa
    i zrozumienia;
  • udzielanie pomocy psychologicznej dzieciom na terenie przedszkola – prowadzenie zajęć indywidualnych oraz zajęć grupowych;
  • współpraca z rodzicami, wychowawcami i najbliższym otoczeniem dziecka;
  • prowadzenie indywidualnych konsultacji z rodzicami;
  • kierowanie rodziców dzieci do specjalistycznych placówek, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w przypadku zidentyfikowania potrzeby diagnozy dziecka.

 

Psycholog oferuje wsparcie w sytuacjach:

  • trudności wychowawczych (m.in. porady wychowawcze, strategie wzmacniania i wygaszania zachowań niepożądanych, nadużywanie urządzeń mobilnych);
  • sytuacje kryzysowe (m.in. przemoc, żałoba, rozwód, wydarzenia traumatyczne);
  • zaburzeń zachowania (m.in. agresja, zachowania opozycyjno- buntownicze);
  • zaburzeń lękowych (m.in. nadmierne wycofanie, przedłużające się trudności adaptacyjne);
  • zaburzeń emocjonalnych i społecznych (m.in. deficyt umiejętności społecznych);
  • innych sytuacjach trudnych dla dziecka i całego systemu rodzinnego.

 

Zajęcia z psychologiem w przedszkolu

Psycholog prowadzi zajęcia z dziećmi objętymi pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie indywidualnej lub grupowej. W zależności od zidentyfikowanej przyczyny, zajęcia mogą być ukierunkowane na rozwój funkcji poznawczych dziecka (doskonalenie uwagi i koncentracji, rozwijanie mowy, percepcji, pamięci czy myślenia) bądź  na rozwijaniu kompetencji emocjonalno-społecznych. Wspieranie dziecka w rozpoznawaniu emocji własnych i innych osób, identyfikowaniu przyczyn własnych stanów emocjonalnych, rozwijaniu samoregulacji emocjonalnej czy nawiązywaniu pozytywnych relacji rówieśniczych.

Kontakt

Telefon
89 764 13 88
Adres
gen. Józefa Bema 49, 11-200 Bartoszyce
Skip to content