L.P | NAZWA | CEL UROCZYSTOŚCI / IMPREZY | TERMIN | |
1. | „Ogólnopolski dzień przedszkolaka” | – dostarczenie dzieciom okazji do świętowania, wesołej zabawy i czerpania radości z bycia przedszkolakiem | 20.09.2018 | |
2. | 100lat Niepodległej | – kształtowanie tożsamości i przynależności społecznej
– uczczenie 100 -rocznicy odzyskania niepodległości |
9.11.2018 | |
3. | „Jestem sobie przedszkolaczek
tańczę śpiewam no i skaczę. Dziś też powód mam do śmiania, bo to dzień jest pasowania” |
– wspomaganie procesu adaptacji dzieci i do przedszkola | gru-18 | |
4. | „Akceptacja i pomoc drogą do rozwoju osoby niepełnosprawnej” | – podejmowanie działań mających na celu zwalczanie dyskryminacji względem osób z niepełnosprawnościami oraz promowanie obywatelskiego modelu niepełnosprawności | 3.12.2018. | |
Światowy dzień autyzmu | 03.04.2901. | |||
5. | „Patrzcie! Patrzcie, jaka szopka!
Cała w białych, srebrnych kropkach! Nad nią gwiazdka, jak ze szkiełka… No, to zróbmy dziś jasełka!” |
– podtrzymywanie i pielęgnowanie tradycji związanych z okresem Świąt Bożego Narodzenia; | Grudzień 2018 | |
6. | „W karnawale same bale” | – integrowanie dzieci zdrowych i niepełnosprawnych podczas wspólnych zabaw; | 15.01.2019 | |
7. | „Niech od Bałtyku aż do stóp Tatr,
żyją nam Babcie, Dziadkowie 100 lat!” |
– kształcenie przywiązania i okazywanie szacunku dla bliskich osób – zacieśnianie więzi rodzinnych. | 16.01–20.01 | |
8. | „Wiwat, wiwat niech żyją dziadek z babcią” (MOPS) | – prezentowanie umiejętności wokalnych podczas śpiewania piosenki, przezwyciężanie tremy podczas indywidualnych występów, | Styczeń 2019 | |
9. | „Wiosno, wiosno, ach to ty” | – kultywowanie zwyczaju ludowego – pożegnania zimy i powitania wiosny; | 21.03.2019. | |
10. | Citius, altius, fortius czyli szybciej, wyżej, mocniej! – Olimpia przedszkolaka | – propagowanie kultury fizycznej wśród dzieci;
– promowanie sportu jako aktywnego wypoczynku; |
Maj/czerwiec | |
11.
|
„Kwiaty dla mamusi i taty” – połączone z festynem rodzinnym | – wzmacnianie więzi rodzinnych;
– prezentacja wierszy i piosenek dla rodziców – kształtowanie uczucia przywiązania do swojej rodziny, – integracja rodziców , dzieci i nauczycieli; |
Maj/czerwiec
|
|
12. | „Najważniejsza jest rodzina…” – Festyn rodzinny | |||
13. | „Wszystkie dzieci nasze są” – dzień dziecka | – integrowanie dzieci zdrowych i niepełnosprawnych podczas wspólnych zabaw; | 1.06.2017 | |
14. | „Nie ma jak przedszkole”- czyli wielka przygoda, ostatni wieczór w przedszkolu zielona noc | – kształtowanie pozytywnych cech charakteru;
– aktywne spędzanie czasu; |
Czerwiec | |
15. |
„Minął przedszkolny okres wesoły, trzeba będzie iść do szkoły…”
|
– zwrócenie uwagi na miły czas dzieciństwa spędzonego w przedszkolu | Czerwiec |