Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne są zajęciami specjalistycznymi, wymienionymi w § 6 ust. 2 pkt. 5 rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne kierowane są do dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Celem zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest korygowanie i kompensowanie odchyleń rozwojowych i zaburzeń psychoruchowych dziecka. Zajęcia w naszym przedszkolu są prowadzone w zakresie zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych tj.: percepcji słuchowej, wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz małej motoryki.
Do zadań realizowanych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych należą m.in.:
- stymulacja rozwoju intelektualnego,
- usprawnianie funkcji słuchowo-językowych,
- usprawnianie sprawności manualnej i grafomotoryki,
- usprawnianie funkcji wzrokowych i orientacji przestrzennej,
- przygotowanie do nauki czytania i pisania,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwój koncentracji i spostrzegawczości,
- doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi na zadaniu,
- rozwój kompetencji emocjonalno-motywacyjnych, społecznych i komunikacyjnych,
- wyrównywaniu braków w wiedzy i umiejętnościach.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, tak jak wszystkie pozostałe zajęcia specjalistyczne, mogą być prowadzone indywidualnie lub w grupie. W przedszkolu godzina zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej trwa 45 minut.
Liczba uczestników zajęć nie może przekraczać 5 osób.
Podczas zajęć dzieci uczą się nowych rzeczy i doskonalą umiejętności, które już zdobyły, wzmacniają wiarę we własne możliwości i są zachęcane do większej samodzielności.