GRUPA I „Wiewióreczki” (3-latki)
Nauczycielki: Jolanta Lewandowska, Renata Zarzycka, Anna Trzcińska
Nauczyciel ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym: Ewa Szadejko
Pomoc nauczyciela: Katarzyna Popinigo
O czystość w sali dba: Aneta Tereszkiewicz
Od września powstała w naszym przedszkolu nowa grupa pod nazwą „Wiewióreczki”, do której dzielnie uczęszczają dzieci trzyletnie.
* Staramy się już nie płakać podczas rozstań z naszymi rodzicami
* Grzecznie bawimy się z kolegami i staramy się nie zabierać, sobie zabawek
* Staramy się sprzątać po skończonej zabawie
* Staramy ubierać się sami i zjadać posiłki w przedszkolu
* Znamy wiele piosenek, wierszy i zabaw tanecznych
W naszej grupie zdobywamy nowe umiejętności:
We wrześniu:
„JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK” Doskonalenie umiejętności w zakresie niektórych czynności samoobsługowych:
– samodzielne odszukiwanie swoich znaczków rozpoznawczych w szatni
– próby samodzielnego zakładania i zdejmowania ubrań oraz butów, ubieranie piżamki
– wieszanie swoich ubrań w szatni przedszkolnej,
– samodzielne korzystanie z toalety
Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie:
– poznawanie imion swoich kolegów
– przestrzeganie określonych zasad zgodnego funkcjonowania w grupie
– zwracanie się do nauczyciela w razie potrzeby
– wyrażanie swoich życzeń i racji w kontaktach z innymi dziećmi
– rozumienie potrzeby sprzątania zabawek po skończonej zabawie, odkładanie ich na wyznaczone miejsce
W październiku:
„JESTEM BEZPIECZNY W PRZEDSZKOLU I NA ULICY”
* dziecko wie, że należy stosować się do obowiązujących norm zachowania
* rozróżnia zachowania właściwe od niewłaściwych
* dziecko wie, że może poruszać się po ulicy tylko pod opieką osoby dorosłej
* dziecko rozpoznaje oznaczenia przejść dla pieszych : pasy i znak drogowy
* dziecko układa i nakleja paski papieru wg rytmu: biały- czarny
* dziecko naśladuje ruchy nauczyciela, reaguje ruchem na zmianę świateł: ,,zielone- jedź, czerwone- stój”
„JAKIE DARY PRZYNOSI NAM JESIEŃ” * dziecko rozpoznaje i nazywa niektóre owoce i warzywa: jabłka, gruszki, śliwki, marchewkę
* dziecko rozpoznaje dotykiem schowane w worku owoce i warzywa
* dziecko rozpoznaje po smaku jabłko, gruszkę, dz. wie, że owoce mają dużo witamin i należy często je spożywać
* dziecko podejmuje próby zapamiętania fragmentu wiersza,
* dzieci wiążą dwuosobowe kółeczka i obracają się w nich
We wrześniu i październiku:
– obchodziliśmy uroczyście Dzień Przedszkolaka
– nasza grupa włączyła się do ogólnopolskiej akcji wspólnego czytania wybranej lektury „Ballady i Romanse” Adama Mickiewicza. Dzieci obejrzały inscenizację do wiersza „Pierwiosnek” Adama Mickiewicza
– świętowaliśmy także „Dzień Chłopaka”, dziewczynki obdarowały chłopców drobnymi upominkami – byliśmy również na wycieczce w ogrodzie, gdzie oglądaliśmy owoce i warzywa tam rosnące, rozpoznawaliśmy drzewa i krzewy owocowe
– wybraliśmy się na wycieczkę na przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną, gdzie uczyliśmy się prawidłowego przechodzenia przez ulicę
– uczestniczyliśmy w próbnym alarmie przeciwpożarowym i dzielnie poradziliśmy sobie z szybką ewakuacją , a w nagrodę mogliśmy obejrzeć samochód strażacki
– urodzinki w tych miesiącach obchodzili: Igorek, Ignaś i Olek, którym składamy najlepsze życzenia: dużo zdrówka, uśmiechu i wspaniałych zabaw w przedszkolu.
Do zobaczenia w kolejnej odsłonie wiadomości z grupy Wiewióreczki.