Minęły kolejne dwa miesiące pracy (marzec i kwiecień). Podczas wiosennego pobytu w przedszkolu dzieci przerabiały tematykę związaną z nadejściem wiosny, prowadziły obserwacje przyrodnicze, założyły w kąciku przyrody hodowlę wiosennych kwiatów, prowadziły zeszyt obserwacji zmian zachodzących w roślinach.
22 marca w związku z obchodzonym w przedszkolu „Dniem Wody” prowadzone były rozmowy na temat oszczędzania wody, celem zajęć było – uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o wodę, poznanie różnych stanów skupienia, właściwości i miejsc występowania wody w przyrodzie.
Przedszkolaki miały możliwość uczestnictwa w Eksperymentowym WOOOW- podczas którego samodzielnie doświadczały , obserwowały, podejmowały próby samodzielnego wykonywania doświadczeń, analizowały oraz wyciągały wnioski na podstawie przeprowadzonych badań;
Realizowany był mini projekt związany z Międzynarodowym Dniem Ziemi. Celem prowadzonej ścieżki edukacyjnej było zwrócenie uwagi na problemy związane z ochroną przyrody i promowanie postaw ekologicznych. Dzieci poznały niebezpieczeństwa grożące środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka, wiedzą, że wszyscy ludzie muszą dbać o środowisko naturalne, znają ekologiczny sposób wyrzucania śmieci (segregacja odpadów).
Realizowana była ścieżka edukacyjna „Ja i mój mały świat”- podczas której pracowano nad kształtowaniem postaw patriotycznych, dzieci uczyły się dlaczego należy szanować własne państwo, rozwijane było u dzieci poszanowanie i zainteresowań symbolami narodowymi.